Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Kränkt! :/

Av trivsmedmittnyaliv - 22 mars 2016 10:55

Igår var jag hos min läkare på Psyk.

Efter besöket känner jag mig frustrerad och irriterad efter att ha träffat min läkare. ?

Jag upplever att han inte lyssnar på mig. Och dessutom upplever jag att han kränker mig med sin "analys" om min personlighet. ?

Han är inte svensk och det jag funderar på är om det är en "språkförbistring" som gör att han använder fel ord?

Jag tog upp att jag upplever att min stubin har varit kortare på senaste tiden. Han påstår att jag har en aggressiv personlighet men jag tror att han egentligen menar explosiv.

Det är andra gången jag träffar honom och jag hade sms känsla förra gången men ville ge det en chans till. Mådde väldigt dåligt efteråt.

Jag är en person som känner av andra människors och ett rums positiva eller negativa energier.

Det fanns inga positiva energier i mötet med min läkare igår. Han är i min mening arrogant, kylig, empatilös, kör över mig och lyssnar inte på vad jag säger m.m

Med hjälp av min man bytte jag läkare. Hade aldrig gjort det utan hans stöd. Han följde med eftersom jag kände att jag ville ha med honom med tanke på mitt förra möte med läkaren.

Det som var lite skrämmande och samtidigt skönt var att tjejen i receptionen verkade tänka. Inte en till som vill byta från honom.

Han är dessutom hyrläkare och den kvinnliga läkaren jag kommer att få träffa nästa gång är tillsvidare/fast anställd. Så det känns väldigt skönt. Har mycket bättre erfarenhet av kvinnliga läkare.

Jag har Påsklov den här veckan vilket känns väldigt skönt!

Så jag ska fortsätta att njuta av min ledighet och virka rutor till min sjal och umgås med min familj.
Jag har nu gjort drygt 30 rutor vilket innebär att jag är drygt halvvägs. Behöver 55 hela rutor och 11 halva. Hade räknat fel innan.

Ha en fortsatt bra tisdag!


Lämna gärna en kommentar!
Tack på förhand!

Kram

A


Vårblommorna har verkligen kommit upp ur rabatterna!

 
 
FIT by Emma Hå

FIT by Emma Hå

25 mars 2016 13:00

Skönt att du fick byta läkare. Hoppas den nya är bättre!

http://fitbyemmaha.com

trivsmedmittnyaliv

25 mars 2016 13:02

Tack! :) Det hoppas jag oxå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trivsmedmittnyaliv - 23 juli 2017 10:44


Hoj! Det var lääääääääänge sedan jag skrev ett inlägg här. Har liksom inte haft någon direkt lust/ork att skriva. Mycket har hänt sedan senast jag skrev. Eftersom jag inte minst när jag skrev senast kanske jag kommer att upprepa mig. Så det få...

Av trivsmedmittnyaliv - 23 april 2017 10:46


Nu är det redan söndag och jag tycker att det precis var fredag!? Kan ju bero på att gårdagen ägnades åt att fira lillebror som fyllde 40 år i torsdags!? :D Med mingel hemma hos honom först och sedan restaurangbesök blev det en lång dag hemifr...

Av trivsmedmittnyaliv - 19 april 2017 08:44


Seriöst, min morgon kunde börjat bättre. ? När jag står vid uttagsautomaten och råkar stoppa in kortet fel står det en kvinna bakom mig och säger - Jag är lite stressad! Jag svarar - Det är jag oxå, jag ska med tåget. Känner hur hon står bakom mi...

Av trivsmedmittnyaliv - 15 april 2017 14:13


Vart tog tiden/dagarna vägen!? Seriöst!!! Nu är lovet snart slut!!!??? Har hunnit sova en hel del, sticka, kolla på Hawaii Five-O och slappa. Det har varit oerhört skönt. :D Glad Påsk! Hoppas att ni har en mysig påskhelg!? Kram! Ha det...

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2017 10:28


Så oerhört skönt med ledighet!!! Behöver det verkligen just nu känner jag. Att kunna sova många timmar och fylla dem vakna timmarna med i stort sett vad jag vill. :D Jag stickar vidare på spetsjalen som jag köpte garn och mönster till på Syfes...

Ovido - Quiz & Flashcards