Alla inlägg den 19 mars 2016

Av trivsmedmittnyaliv - 19 mars 2016 16:43

Har en omvälvande tid framför mig. Men samtidigt väldigt spännande.

Jag har min andra ?födelsedag? på måndag 21/3.
Eller snarare min andra och faktiskt tredje lyckades sammanfalla på samma dag! ?

Den 21/3 2013 två månader och sex dagar innan min 40 års dag fick jag min ADHD diagnos
med tillägget bipolära personlighetsdrag.
(var en tjej i en ADHD Facebookgrupp som använde ordet födelsedag och jag gillade tanken)

Den 21/3 2015 blev jag Guldmedlem hos Viktväktarna. Jag hade under ca 1 1/2 år gått ner 35 kg
och hållt min vikt i sex veckor. Nu har jag hållt min vikt i 1 år.
(Är helt övertygad om att jag inte hade lyckats utan mina mediciner)

När min man som jag levt tillsammans med i snart 16 år säger till mig
? Det här är första gången sedan vi träffades som du har
avslutat och fullföljt något som du har påbörjat började jag gråta.

Dessutom som om inte det skulle vara nog var min äldste son,
hans pappa och farmor i Ängelholm i torsdags. Då testades sonen på
Logopedmottagningen för dyslexi. Och det konstaterades att han kommer att få en diagnos.

Igår var jag och maken på möte på sonens skola för att diskutera och
vi ska kunna hjälpa honom på bästa sätt och för att informera om hans problematik.
Har inte riktigt känts som om skolan haft riktig koll.

På mötet närvarade psykologen från BUP, sonens mentor, specialpedagogen på skolan,
min man och jag.Det blev verkligen ett jättebra möte där vi även fick reda på att det
med all största sannolikhet kommer att bli en ADHD diagnos på sonen.

Idag har jag varit på audition för en kör som kommer att delta i ett lokalt arrangemang
som heter Körkampen.Så nu får jag vänta på beskedet om jag kommer med eller inte.

Länge sedan jag bloggade sist så det här inlägget blev långt!

Var på Syfestival i Malmö för en vecka sedan. Där köpte jag garn till en sjal.
Mönstret är ett gratismönster på nätet.

Ha en fortsatt skön helg! Jag och sönerna har Påsklov nästa vecka.
Skönt med lite ledigt igen.

Ha det bäst!

Kram

A



Början på rutorna som ska bli sjalen. Jag ska virka 55 rutor som
de på bilden och 11 halvrutor. Har gjort typ 20 st.

Ovido - Quiz & Flashcards