Alla inlägg under januari 2016

Av trivsmedmittnyaliv - 17 januari 2016 21:47

Lång bloggpaus har jag haft. Har liksom inte känt för att skriva.

Det är ett nytt år och jag hoppas att många bra saker kommer att hända det här året 2016.

Jag har stickat mycket under "julledigheten" När jag är ledig gör jag oftast det.
Känns lyxigt att kunna sova länge på morgonen och "skrota runt" i pyjamas.
Det gör jag förresten på helgerna oxå.

Bilden är lånad

Jag har sedan en tid tillbaka stickat olika plagg till min väninna och hennes dotter.
Som tack för hjälpen fick jag betalt för sakerna jag stickat.
På bilden ovanför ser ni en av sakerna jag köpte för pengarna.
Det är ett "lyxset" av mina favoritstickor Knit Pro Symfonie.
Det är åtta par lösa "tippar" som man skruvar fast på "kablarna" som ligger under.
Detta innebär att jag har fått många olika tjocklekar av mina favoritstickor att jobba med.


En sak som jag helt har struntat i den senaste månaden är att väga mig.
Under hela min viktresa har jag vägt mig minst en gång i veckan.
Jag har inte heller brytt mig så mycket över vad jag har stoppat i mig.
Då jag hade bestämt mig för att väga mig igår var det med bävan som jag ställde mig på vågen.
Förväntade mig att jag skulle ha gått upp några kilon.
Kan säga att jag blev rejält positivt chockad när vågen visade på nästan ett kilo minus!!!???
Jag fattar det fortfarande inte, vägde om mig två ggr för att jag trodde att det blivit fel.

Min målvikt är 76 kg och då får jag efter Viktväktarnas regler väga max 78 kg.
Vikten på vågen är utan kläder och jag vet att de kläderna jag väger mig i väger ca 3-4 hg.

Innan jul vägde jag nästan 78 kg utan kläder, vilket gjorde att jag för första gången på
10 månader vägde "för mycket". Först kände jag mig jättebesviken.
Sen insåg jag att jag har lyckats att hålla mig inom "gränsen" i 10 månader.

Så jag antar att jag har gått på "autopilot" den senaste månaden
och att jag ätit "rätt" tillräckligt mycket för att kompensera mina "utsvävningar"
Ingen är gladare än jag att gå ner när jag inte ens har försökt.

Den 7/2 är det 1 år sedan jag nådde min målvikt! 1 år??? Fattar ingenting!?
Är så grymt stolt över mig själv och det jag har åstadkommit.
Att på ca 1 1/2 år gå ner ungefär 35 kg är helt galet och att jag dessutom
hållit vikten helt själv i snart 1 år är helt sanslöst!!!

Nu är det söndag och imorgon börjar en ny arbetsvecka.
Så nu ska jag ta och avsluta mitt bloggande och snart gå i säng!

Ha det bäst!

Kram

A

Bilden har min fina vän Anders tagit! <3

Ovido - Quiz & Flashcards