Alla inlägg under april 2016

Av trivsmedmittnyaliv - 27 april 2016 19:08

Idag har jag skrivit på ett nytt anställningsavtal för nästa läsår.
Eftersom jag inte är klar med min utbildning får jag bara visstidsanställning ett läsår i taget.

Innan avtalet är skrivet känns det ju inte till 100% säkert att jobbet är mitt i ett år till. Men nu är papperet påskrivet och jag kommer att börja mitt femte läsår på samma skola till hösten.

Det ska bli spännande men även jobbigt då jag kommer att vara tvungen att flytta ut min slöjdsal i en barack pga utrymmesskäl. Minns inte om jag skrivit om det tidigare men det kommer att innebära mycket jobb men förhoppningsvis kanske jag oxå kommer att få lite bättre ordning och kan rensa ut onödiga saker!?

Att rensa är tyvärr inte min starka sida vilket även märks här hemma.

Har precis ätit en underbart god kött och grönsakssoppa som min man har lagat. Till efterrätt blev det rabarber och jordgubbsspaj med vaniljvisp. Skulle tagit vaniljglass istället. Drack en kopp kaffe till.

Ha en fortsatt skön kväll!

Kram

A


Några daggkåpor som jag fotade på väg till jobbet i måndags.

Av trivsmedmittnyaliv - 24 april 2016 22:09

...har bjudit på mysfika med maken i fredags, glassplittersopning i lördags och idag och födelsedagsfirande av maken idag.

En hylla med glasburkar med torrvaror i ramlade ner från väggen i köket igår. Så flera burkar med pasta, mannagryn och ris gick sönder.

Idag har min syster, mamma och hennes fru, makens mamma, farbror och hans bror med familj varit här och fikat.

Så det har varit en händelserik helg!

Jag ska gå och lägga mig nu!

Ha det bäst!

Kram

A


Solnedgång i tisdagskväll.

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2016 08:43

Nu är vi snart i mitten av April.
De senaste dagarna har bjudit på underbart soligt vårväder med några
plusgrader på morgonen och minusgrader på natten.
Jag njuter i fulla drag och tankar solljus inför kommande regniga dagar.


Bilden är tagen med min mobilkamera vid skogsdungen utanför slöjdsalen.


Igår var jag hos min lillasyster i Lund och bara umgicks. :D
Började med att gå ut på en promenad med hundarna. Vi gick förbi en Bygglek där de hade får och getter i en hage. Underbart söta lamm och killingar var ett säkert tecken på att faktiskt är vår. :)

Frågade min syster om hon hade några klämmor som jag kunde få. Har ju låtit mitt hår växa ut och har inte bestämt mig för vilken frisyr jag ska ha än. Så än så länge behöver jag sätta upp "luggen" med en klämma. Jag fick 15 stycken, fyra tröjor/blusar, ett par vi röda Adidaskängor och en skinnjacka. :D


"Kravet" hon hade var att jag rensade ut förstora kläder och gav till henne.

Har planeringstid just nu.

Ha det bäst!

Kram

A


En vacker blommande buske på vägen till jobbet.

Av trivsmedmittnyaliv - 1 april 2016 22:14

Det är fredag kväll och kl är drygt tio.
Jag är helt slut och kommer väldigt snart "kasta in handduken".

Imorgon om jag vaknar i tid (tänker inte ställa klockan) ska jag ta mig iväg till Viktväktarna tänkte jag. Beror givetvis oxå på vad vågen visar?
Det är länge sedan jag var där.

Innan nästa söndag ska jag ha skrivit ca 140 omdömen i slöjd. Jippi! Not!

Trevlig helg!

Ha det bäst!

Kram

A


Här nere i södern har våren redan kommit en bra bit!

Ovido - Quiz & Flashcards