Alla inlägg under november 2016

Av trivsmedmittnyaliv - 27 november 2016 14:35

Tiden bara rusar fram och jag hinner inte med. Vart tog oktober och november vägen!? Idag är det första advent!!??

Jag har alldeles för mycket att göra på jobbet. Så jag orkar inte göra något hemma. Så det är kaos både här och där. :/

Igår var maken iväg på Dreamhack (osäker på hur det stavas) i Jönköping i stort sett hela dagen. Jag och sönerna skulle på födelsedagskalas för deras kusin. Jag vaknade och mådde inget vidare. :( Lyckades få kontakt med svärmor som tog med sig dem till kalaset. :)

Nu är helgen snart slut och jag har mest bara vilat genom att sticka och kolla på Rizzoli&Isles på paddan.

Ha det bäst!

Kram

A




Jag är garnberoende! :P

Av trivsmedmittnyaliv - 16 november 2016 19:20

Kan inte med ord förklara den frustration, irritation och maktlöshet jag känner just nu över min arbetssituation/arbetsmiljö.

Som jag nämnt tidigare så har jag nyligen flyttat till en ny sal pga brist på klassrum. Så sedan 1 1/2 vecka ungefär har jag och min kollega som undervisar i musik flyttat ut i en barack/modul/paviljong.

Det är KAOS och jag vet inte var jag ska börja packa upp saker och stoppa in i skåp och lådor!?

Dessutom lyckades våra vaktmästare ta sönder mitt klippbord igår. :/ Det är nu slängt. Och jag fick ägna tid när jag skulle jobbat i salen till att "efterforska" vilket nytt bord jag vill ha.

De flyttade även ett skåp i salen i måndags och plockade ut hyllplan och lådor.


De står fortfarande kvar på golvet där de lämnade dem trots att jag bad dem sätta in dem igår. :(

Och som om inte det är tillräckligt så upptäckte jag att i en säck som min kollega sa var skräp hade det slängt några av mina privata saker och elevarbeten. :/


LESS SÅ ATT JAG SNART KRÄKS!!!

Jag förväntas dessutom undervisa 12 st 80 min lektioner i veckan. Täcker även upp för en kollega två timmar på måndag eftermiddag och har konf tis och ons 15-16.30

Over and out!

Av trivsmedmittnyaliv - 6 november 2016 13:45

När man inte riktigt är i fas med sig själv. :/

De senaste veckorna/månaderna har jag känt mig mer sliten/trött/olustig än vanligt. Stressen över flytten tär väldigt mycket på mig.
Ovissheten gnager inom mig och gör mig orkeslös, okoncentrerad, ljudkänslig, irriterad och ällmänt låg.
Min stressnivå är för tillfället enormt hög. Är glad att jag bara håller näsan ovanför vattenytan.

Har antaglig även en förkylning som ligger och pyr i kroppen!? Det blir varken bättre eller sämre. :(

Träningen som jag hade planerat komma igång med nu i höst ligger på is då orken och motivationen är lika med noll. Att jag får kommentarer som - "Det är då du ska träna för då mår du bättre" gör saken tyvärr bara värre istället för att "peppa" mig.

Imorgon när jag kommer till jobbet har jag ingen aning om vad som väntar mig!?
Detta pga att flytten till min nya sal till viss del startades i torsdags/fredags (vilket jag fick reda på i onsdags) då jag inte jobbade eftersom det är/var lov. Så innan jag gick hem i onsdags gjorde jag så mycket jag hann för att de skulle kunna flytta lådor och skåp m.m

Att jag glömde ge dem en planritning (vilket jag kom på nu) på hur jag vill ha/önskar mig möbleringen gör ju inte saken bättre.

Ledsen för ett gnälligt inlägg! :(
Behövde verkligen skriva av mig min frustration.

Ha det bäst!

Kram

A




På mina stickor just nu är ett par raggsockor till svärmor. Hon har valt och köpt garnet själv.

Ovido - Quiz & Flashcards