Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av trivsmedmittnyaliv - 18 augusti 2015 17:09

Imorgon ska alla lärare i kommunen jag jobbar i ha en kunskapsdag!
Det innebär att vi kommer att vara på skolan där jag jobbar
och ha olika seminarier/föreläsningar i olika ämnen.
Årets "tema" är IT.

Med tanke på att jag jobbar som lärare i ett praktiskestetiskt ämne är jag lagom road.
Dessutom har personen som skulle hålla i seminariet jag helst av allt ville gå på bytt kommun.
Vilket innebär i sin tur att seminariet blivit inställt.

Som "grädden på moset" upptäckte jag idag när jag äntligen fick tummarna loss
för att gå till min sal och fixa iordning inför torsdagens lektioner att hela salen är ommöblerad.
Hoppades ju i min enfald på att de mesta skulle få stå kvar på sina ordinarie platser.
Men det kunde jag ju drömma om. Enligt min åsikt kunde min sal sluppit användas imorgon.

Så i morgon eftermiddag/kväll ska jag ställa iordning hela min sal
plus lyfta upp och ställa iordning ca 10 st symaskiner.
Dessa symaskiner väger gissningsvis drygt fem kg styck minst om inte mer.

Jippi!!!!

Ledsen för ett gnälligt inlägg! Behövde verkligen "kräka" av mig!

Tack och hej!

A


Får väl försöka se fram emot det öppna huset på Stoff & Stil istället!

Ovido - Quiz & Flashcards