Alla inlägg den 10 april 2015

Av trivsmedmittnyaliv - 10 april 2015 14:18

I kväll åker vi till stugan i Blekinge skärgård! 

Vi har "arbetshelg" på våren och på hösten och i helgen är det dax. 

I vanliga fall brukar jag och barnen stanna hemma men i år lyckades vi skaffa hundvakt så då åker vi allihop. 


Min pappa ska passa grabbarna på söndag så att jag och maken kan hitta på något då vi har vår årsdag då.

Vi har på söndag varit tillsammans i 15 år!!?? Det trodde jag verkligen inte att jag skulle få uppleva.

Innan jag träffade min man hade mitt längsta förhållande varat i 8 månader. Och det var ett distansförhållande.


Med facit i hand är jag inte särskillt förvånad. 

Att leva med någon med omedicinerad ADHD och bipolära personlighetsdrag är nog inte alltid en dans på rosor!?

Det har jag börjat inse mer och mer. När jag nu idag ser/hör personer som bara "är för mycket" kan jag tänka.

Var det så jobbig jag var innan? Och hur har någon överhuvudtaget stått ut med mig!?


Nu har ju uppenbarligen inte alla gjort det!

Blir ledsen när jag tänker på hur många relationer som förmodligen hade varit så annorlunda om jag hade fått min diagnos tidigare. Och även min skolgång. Så många motgångar och misslyckanden som förmodligen aldrig hade behövt hända. När bitterheten över att "samhället" inte förstod vad det var som gjorde att jag var "annorlunda" kommer är det väldigt svårt att inte känna sig otroligt "snuvad på konfekten".


Men jag är den personen som jag är idag pga alla mina fel och brister och allt annat som jag gjort eller inte gjort under mitt snart 42 åriga liv. Så det är bara att "gilla läget".


Ha nu en underbar helg!

För det tänker jag ha!


Kram


A


     

Den här sjalen tänker jag sticka av ett lilamelerat garn som jag köpte på Syfestivalen i Malmö.

Bild kommer senare! 

Ovido - Quiz & Flashcards