Alla inlägg under september 2015

Av trivsmedmittnyaliv - 11 september 2015 19:08

Jag har haft en lite jobbig dag på jobbet. 

Då känns det alltid extra bra att få ett erkännande av eleverna. 


     

Känns helt okej att vara lärare när eleverna skriver så på Whiteboarden i slöjdsalen. 


Ändrade planer vad det gäller stickningen.




Stickar min i rosa/grått/vitt garn istället.   


 


Idag fick jag min efterlängtade Yarn Drum.

Den kommer att användas mycket! :) 



Trött så in i vassen. Blir en tidig kväll i säng!


Ha det bäst!


Kram


A


Av trivsmedmittnyaliv - 5 september 2015 20:46

Han kom förbi och fikade och hade med sig två nystan garn
som han fått av en kvinna som stod och sålde bredvid honom på en loppis.

Jag började givetvis att kolla upp mönster till mitt nya garn. :D

Tyvärr är bilden väldigt oskarp, lånad från Drops hemsida.
Garnet jag fick är i en kopparröd färg, som jag tror passar mig bättre. :D

Ha en skön kväll!

Kram

A

Av trivsmedmittnyaliv - 4 september 2015 19:10

I våras var jag på Symässan i Malmö. Där köpte jag tre nystan lilamelerat garn.
Stickade en sjal och när den var kvar hamnade den i en påse.
Vilket är väldigt vanligt när det gäller mig.

Här om dagen letade jag efter ett par tippar till min Knit Pro rundsticka.
Jag hittade stickorna och på samma ställe hittade jag även sjalen.

Tyvärr hittade jag även en påse med ullgarn som jag köpte på Gotland där det hade varit ohyra.
Så nu ligger påsen i frysen för att insekterna ska DÖ!!!!

Här är en bild på sjalen och mig!

Ha det bäst!

Trevlig helg!

Kram

A

Av trivsmedmittnyaliv - 2 september 2015 21:17

Förra onsdagen var det föräldramöte för 3 A på mitt jobb och idag för 3B.
Eftersom jag undervisar i båda klasserna och det är nya elever
för mig presenterade jag mig under båda mötena.

Detta innebar att jag var på jobbet i 11 timmar båda dagarna.
Jag har en restid på en timme på enkel väg vilket i sin tur
Innebär att jag varit hemifrån i 13 timmar både i onsdags och idag.
Jag är helt slut.

Dessförinnan hade vi dessutom pedagogiska diskussioner i form av "mattelyftet".
Då jag inte är mattelärare var det i och för sig intressant men jobbigt
då jag inte hängde med i deras diskussion hela tiden vilket gör mig väldigt trött i huvudet.

Så nu sitter jag här i soffan och orkar inget annat!

Snart blir det duschen och sen sängen!

Ha det bäst!

Kram

A

Mitt senaste syltkokeri resulterade i sex burkar plommonsylt smaksatt med stjärnanis.

Så i mitt skafferi finns följande:
Rabarbermarmelad med citron och ingefära
Rabarbermarmelad med stjärnanis, kanel, kardemumma och vanilj
Fläderbärsgelé
Äpple/päronmos med vanilj
Plommonsylt med stjärnanis

NÖJD!!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards