Alla inlägg den 20 juli 2016

Av trivsmedmittnyaliv - 20 juli 2016 12:57

Oj, vad länge sedan det var jag skrev här sist!

Har liksom inte haft någon lust överhuvudtaget att skriva.

Livet rullar på och jag njuter av att vara ledig. Som lärare har jag ju en lång ledighet.

Har stickat myyyycket den senaste veckan. Köpte garn då jag var på en marknad i början av månaden. Det ska bli en kofta som enligt mig är lite 50/60-tals inspireras. Garnet är 100% ull så den lär bli varm och skön.


Jag stickar den i auberginelila, olivgrönt och kungsblått Naturgarn från Viking of Norway.0 Det blir gröna muddar och halskant, lila fram och bakstycke och blåa ärmar. Stickar just nu på ärmarna, de andra delarna är redan klara.

Ha en fortsatt skön dag, oavsett om ni är lediga eller jobbar!?

Kram

A


Mudden till bakstycket. Den ligger på en vävd bordstablett som jag vävde under våren 2002 då jag gick en förberedande textilutbildning. Känns som om det finns ett visst färgtema!?

Ovido - Quiz & Flashcards