Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Första veckan som Guldmedlem och sjukskrivning!

Av trivsmedmittnyaliv - 28 mars 2015 14:11

I tisdags i förra veckan gick jag hem två timmar förtidigt.
Hade ungefär under en veckas tid haft huvudvärk och mått lite allmänt konstigt.
På fredagen hade jag en tid på psyk för att diskutera mina mediciner.
Innan jag gick dit var jag hemma hos min syster. Berättade för henne hur jag mådde.
Hon jobbar som undersköterska och frågade om hon fick ta min puls. Jag hade en vilopuls på 100.

Under besöket hos läkaren berättade jag hur jag mådde och att jag hade en så hög puls.
Jag bad själv om att få vara sjukskriven den här veckan. Mår lite bättre nu och nästa vecka är det påsklov.

Idag var min första vägning sedan jag blev Guldmedlem förra veckan. Var faktiskt lite nervös.
Hade gått ner 0,1 kg så idag väger jag 74 kg och ligger 1,3 kg under min målvikt.
Kanske kan vara en fördel med tanke på den annalkande påsken nästa vecka?

Som jag skrev i mitt förra inlägg så jobbar jag som Textillärare sedan drygt fem år tillbaka.
Så en av mina största hobbies är att handarbeta.
Under en lång tid har det varit väldigt mycket stickning men dessförinnan var det virkning och broderi.

För någon vecka sedan hörde en före detta kollega av sig till mig och frågade om jag kunde virka en barnvagnsfilt?
Hon ville att det skulle vara en regnbågsfärgad filt.

Hade bilden ovanför som förlaga när jag valde garnerna.

Då jag jobbar i Kävlinge kommun och visste att Handarbetsboden tyvärr ska läggas ner. (Är eventuellt någon som ska ta över)
Passade på att handla garnet där då hon hade 40% rea på sina garner. Passade även på att köpa några "lyxiga" stickor och virknålar.

Valde de här garnerna.

Valde att göra filten 70 cm bred och den kommer att bli ca en meter lång.
Ränderna blir drygt tre centimeter breda. Gör dem i stolpar med två stolpar i varje stolpgrupp.
Det blir tre varv stolpar per rand och sammanlagt fem ränder av varje färg. Kanten runt filten ska vara lila.
Har ingen bild just nu men det kommer en bild här på bloggen när jag fotat filten.

Det här är anslagstavlan i min slöjdsal med mina duktiga elevers slöjdalster

Nu ska jag ta och virka lite på filten och njuta av att det är helg!

Ha det bäst!

Kram

A

 
 
Lina

Lina

29 mars 2015 13:44

Hoppas du mår bättre nu efter sjukskrivningen. Du såg ut att må bra när vi träffades igår iaf :)
Kram

http://www.linasnyaliv.bloggplatsen.se

trivsmedmittnyaliv

29 mars 2015 13:54

Yeah! Du blev den första som kommenterade min nya blogg. �� Jo, det stämmer Lina. Jag mår bättre nu. Men det känns skönt att ha en vecka till ledigt. �� Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trivsmedmittnyaliv - 23 juli 2017 10:44


Hoj! Det var lääääääääänge sedan jag skrev ett inlägg här. Har liksom inte haft någon direkt lust/ork att skriva. Mycket har hänt sedan senast jag skrev. Eftersom jag inte minst när jag skrev senast kanske jag kommer att upprepa mig. Så det få...

Av trivsmedmittnyaliv - 23 april 2017 10:46


Nu är det redan söndag och jag tycker att det precis var fredag!? Kan ju bero på att gårdagen ägnades åt att fira lillebror som fyllde 40 år i torsdags!? :D Med mingel hemma hos honom först och sedan restaurangbesök blev det en lång dag hemifr...

Av trivsmedmittnyaliv - 19 april 2017 08:44


Seriöst, min morgon kunde börjat bättre. ? När jag står vid uttagsautomaten och råkar stoppa in kortet fel står det en kvinna bakom mig och säger - Jag är lite stressad! Jag svarar - Det är jag oxå, jag ska med tåget. Känner hur hon står bakom mi...

Av trivsmedmittnyaliv - 15 april 2017 14:13


Vart tog tiden/dagarna vägen!? Seriöst!!! Nu är lovet snart slut!!!??? Har hunnit sova en hel del, sticka, kolla på Hawaii Five-O och slappa. Det har varit oerhört skönt. :D Glad Påsk! Hoppas att ni har en mysig påskhelg!? Kram! Ha det...

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2017 10:28


Så oerhört skönt med ledighet!!! Behöver det verkligen just nu känner jag. Att kunna sova många timmar och fylla dem vakna timmarna med i stort sett vad jag vill. :D Jag stickar vidare på spetsjalen som jag köpte garn och mönster till på Syfes...

Ovido - Quiz & Flashcards