Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

Första inlägget!

Av trivsmedmittnyaliv - 27 mars 2015 21:34

Välkommen till min nya blogg!

Den här bloggen kommer att handla om "mitt nya liv" om min vardag och mina intressen.

Jag började jobba som Textillärare på en F-6 skola i augusti 2012.
Då slöjdsalen var under renovering var den tillfälliga salen i ett vanligt klassrum.
En snäll kollega hade plockat in alla sakerna i skåp och lådor men hela salen var i total kaos.
Jag hade då bara arbetat som Textillärare sedan 25/1 2010.
Den första tiden var oerhört kaotisk och jag hade noll koll.
Glömde bort tiden och slutade lektionerna försent och kom inte i tid till när lektionerna började.

Till saken hör att vi har haft misstankar om att vår äldste son som idag är 12 år har ADHD.
Under hösten i allt kaos började jag fundera på om jag faktiskt oxå hade det?
Hittade en sida på nätet där personer med diagnos och andra som misstänkte att de hade ADHD hade skrivit en lista på saker de hade problem med i sin vardag.
Om listan hade 20 punkter kunde jag pricka i 18 av dessa.

Allt gick i en rasande fart och i mars 2013 ca 2 månader innan jag fyllde 40 år fick jag min diagnos.
Jag har ADHD med bipolära personlighetsdrag.
Kommer förklara vad det innebär vid ett senare tillfälle.

Den 19 augusti 2013 blev jag onlinemedlem hos Viktväktarna.
Jag hade under större delen av sommaren och egentligen i större delen
av mitt vuxna liv känt mig missnöjd med min egen kropp.
Diskuterade med min man då det flesta löpsedlarna just den här sommaren hade 5:2 dieten i fokus.
Men det slutade med att jag blev Viktväktare istället.
Den 25/8 2013 vägde jag in mig på 111,3 kg med en längd på 174 cm hade jag ett BMI på 36,8.

Minns inte riktigt när den här bilden är tagen men den togs nog ungefär när jag vägde som mest.

Den 21/3 i år 2015 blev jag Guldmedlem hos Viktväktarna
vilket betyder att jag nått min målvikt och hållit den i sex veckor.
Jag vägde då 74,1 kg vilket betyder att jag gått ner 37,2 kg och idag har ett BMI på 24,5.

Den här bilden togs den dagen.

Jag kan inte med ord förklara den känslan det är att för första gången på ca 25 år vara normalviktig.
Nu börjar "mitt nya liv" !

Välkommen med på resan!

Kram

A

 
 
Oslofru

Oslofru

30 mars 2015 11:01

Så kul! Lycka till med din nya fina blogg! ;) Titta gärna in på min om du vill! Kramar S

http://www.oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trivsmedmittnyaliv - 23 juli 2017 10:44


Hoj! Det var lääääääääänge sedan jag skrev ett inlägg här. Har liksom inte haft någon direkt lust/ork att skriva. Mycket har hänt sedan senast jag skrev. Eftersom jag inte minst när jag skrev senast kanske jag kommer att upprepa mig. Så det få...

Av trivsmedmittnyaliv - 23 april 2017 10:46


Nu är det redan söndag och jag tycker att det precis var fredag!? Kan ju bero på att gårdagen ägnades åt att fira lillebror som fyllde 40 år i torsdags!? :D Med mingel hemma hos honom först och sedan restaurangbesök blev det en lång dag hemifr...

Av trivsmedmittnyaliv - 19 april 2017 08:44


Seriöst, min morgon kunde börjat bättre. ? När jag står vid uttagsautomaten och råkar stoppa in kortet fel står det en kvinna bakom mig och säger - Jag är lite stressad! Jag svarar - Det är jag oxå, jag ska med tåget. Känner hur hon står bakom mi...

Av trivsmedmittnyaliv - 15 april 2017 14:13


Vart tog tiden/dagarna vägen!? Seriöst!!! Nu är lovet snart slut!!!??? Har hunnit sova en hel del, sticka, kolla på Hawaii Five-O och slappa. Det har varit oerhört skönt. :D Glad Påsk! Hoppas att ni har en mysig påskhelg!? Kram! Ha det...

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2017 10:28


Så oerhört skönt med ledighet!!! Behöver det verkligen just nu känner jag. Att kunna sova många timmar och fylla dem vakna timmarna med i stort sett vad jag vill. :D Jag stickar vidare på spetsjalen som jag köpte garn och mönster till på Syfes...

Ovido - Quiz & Flashcards