Direktlänk till inlägg 1 december 2015

Jubileumsvecka

Av trivsmedmittnyaliv - 1 december 2015 10:33

Skolan där jag jobbar öppnades 1965. Vilket innebär att vi i år firar 50 års jubileum.
Den här veckan har vi jubileumsvecka på jobbet.
Det innebär att vi varje dag uppmärksammar ett årtionde. I matsalen serveras det "tidstypisk" mat.
Igår var det 60-talet, idag 70-talet, imorgon 80-talet, torsdag 90-talet och fredag 2000-talet.

På fredag blir det även jubileumsfest med underhållning.
Jag ska representera 60-talet och vara Lill Babs och 2000-talet
och vara Måns Selmerlöv. Så jag börjar och avslutar. :D
Jag kommer att mima till "Leva livet" och "Heroes"
Mina söners gemensamma kommentar igår när jag berättade var klockren.
- Mamma, du kommer inte mima, du kommer ju sjunga. Vilket troligen stämmer. :D

"Leva livet" har jag koll på texten men "Heroes" är värre.
Så jag får nog "plugga" lite innan fredag!?

Idag är jag 70-talsklädd!

Bild kommer senare. ;)

I eftermiddag ska vi ha "Slöjdlärarträff", känns rätt okej.
Dessutom kan jag "lifta" med en kollega som jobbar i kommunen
som också bor i Landskrona. :D



Äldste sonen beställde gröna raggsockor som blev klara i helgen.
Garnet är köpt på Netto för 20:- nystanet. Gick åt lite mer än två nystan.
Så en garnkostnad på ca 45:- känns riktigt bra.

Har börjat på ett par grå/blå melerade sockor till yngste sonen
där jag snart är klar med skaftet. Han sa i morse, mamma när mina
sockor är klara så ska jag börja använda dem direkt. <3


Önskar er en fortsatt fin dag!
Ha det bäst!

Kram

A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trivsmedmittnyaliv - 23 juli 2017 10:44


Hoj! Det var lääääääääänge sedan jag skrev ett inlägg här. Har liksom inte haft någon direkt lust/ork att skriva. Mycket har hänt sedan senast jag skrev. Eftersom jag inte minst när jag skrev senast kanske jag kommer att upprepa mig. Så det få...

Av trivsmedmittnyaliv - 23 april 2017 10:46


Nu är det redan söndag och jag tycker att det precis var fredag!? Kan ju bero på att gårdagen ägnades åt att fira lillebror som fyllde 40 år i torsdags!? :D Med mingel hemma hos honom först och sedan restaurangbesök blev det en lång dag hemifr...

Av trivsmedmittnyaliv - 19 april 2017 08:44


Seriöst, min morgon kunde börjat bättre. ? När jag står vid uttagsautomaten och råkar stoppa in kortet fel står det en kvinna bakom mig och säger - Jag är lite stressad! Jag svarar - Det är jag oxå, jag ska med tåget. Känner hur hon står bakom mi...

Av trivsmedmittnyaliv - 15 april 2017 14:13


Vart tog tiden/dagarna vägen!? Seriöst!!! Nu är lovet snart slut!!!??? Har hunnit sova en hel del, sticka, kolla på Hawaii Five-O och slappa. Det har varit oerhört skönt. :D Glad Påsk! Hoppas att ni har en mysig påskhelg!? Kram! Ha det...

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2017 10:28


Så oerhört skönt med ledighet!!! Behöver det verkligen just nu känner jag. Att kunna sova många timmar och fylla dem vakna timmarna med i stort sett vad jag vill. :D Jag stickar vidare på spetsjalen som jag köpte garn och mönster till på Syfes...

Ovido - Quiz & Flashcards