Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

What goes around comes around!

Av trivsmedmittnyaliv - 17 oktober 2015 15:08

Tänkte skriva om en sak som hände igår.

Jaha, då har man fyllt på "karmakontot". ;)

Idag när jag var på väg hem från jobbet låg det en mobiltelefon på sättet där jag skulle sätta mig.

Då jag lever efter mottot "Behandla andra människor så som du själv vill bli behandlad" var valet självklart!

Jag skulle ta reda på vems telefonen var och se till att personen ifråga fick tillbaka den.

För att göra en lång historia kort. Jag fick tag i personen och kunde
lämna tillbaka den till en mycket tacksam medmänniska.

Som tack för hjälpen körde hennes man mig från Kävlinge till Landskrona (ca 3 mil).
Det visade sig att han i botten var träslöjdslärare och nu jobbade som rektor. ?

What goes around comes around!

Då jag la ut det här inlägget på Facebook igår kväll fick jag många "likes" och några kommentarer.
Det var inte därför jag la ut inlägget eller för att skryta utan för att visa att jag tycker att
det är viktigt att bry sig om sina medmänniskor och hjälpa till när man kan.

Den kommentaren som värmde mig mest var från en fd slöjdlärarkollega som nu jobbar i en annan kommun.

"Fick igår då jag satt med mina nya kollegor på Byskolan på Malmö Boulebar,
höra en historia om en fantastisk kvinna som hittat min rektors frus mobiltelefon.
De var så tacksamma att kvinnan som visade sig vara du, var så god och lämnade tillbaka mobilen.
"Och så var hon textillärare till på köpet!"
Tänk vad världen är liten och att godhet har en sådan förmåga att sprida ringar på vattnet så snabbt.
För denna historia blev kvällens berättelse kring bordet, kvällens historia om att godhet fortfarande existerar!"

Trevlig helg! Kram <3

 
 
Ingen bild

Veronica

21 oktober 2015 16:00

Så himla fint! Och tänk vad liten världen kan vara ibland! :)

trivsmedmittnyaliv

21 oktober 2015 21:55

Tack! För mig var det helt naturligt! Jo, verkligen!

 
Ingen bild

Veronica

21 oktober 2015 16:01

Jo förresten, Lettisk fläta är inte svårt. Och visst gör det stor skillnad :)

trivsmedmittnyaliv

21 oktober 2015 21:54

?? Finns nog som Youtube-klipp, får testa någon gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trivsmedmittnyaliv - 23 juli 2017 10:44


Hoj! Det var lääääääääänge sedan jag skrev ett inlägg här. Har liksom inte haft någon direkt lust/ork att skriva. Mycket har hänt sedan senast jag skrev. Eftersom jag inte minst när jag skrev senast kanske jag kommer att upprepa mig. Så det få...

Av trivsmedmittnyaliv - 23 april 2017 10:46


Nu är det redan söndag och jag tycker att det precis var fredag!? Kan ju bero på att gårdagen ägnades åt att fira lillebror som fyllde 40 år i torsdags!? :D Med mingel hemma hos honom först och sedan restaurangbesök blev det en lång dag hemifr...

Av trivsmedmittnyaliv - 19 april 2017 08:44


Seriöst, min morgon kunde börjat bättre. ? När jag står vid uttagsautomaten och råkar stoppa in kortet fel står det en kvinna bakom mig och säger - Jag är lite stressad! Jag svarar - Det är jag oxå, jag ska med tåget. Känner hur hon står bakom mi...

Av trivsmedmittnyaliv - 15 april 2017 14:13


Vart tog tiden/dagarna vägen!? Seriöst!!! Nu är lovet snart slut!!!??? Har hunnit sova en hel del, sticka, kolla på Hawaii Five-O och slappa. Det har varit oerhört skönt. :D Glad Påsk! Hoppas att ni har en mysig påskhelg!? Kram! Ha det...

Av trivsmedmittnyaliv - 12 april 2017 10:28


Så oerhört skönt med ledighet!!! Behöver det verkligen just nu känner jag. Att kunna sova många timmar och fylla dem vakna timmarna med i stort sett vad jag vill. :D Jag stickar vidare på spetsjalen som jag köpte garn och mönster till på Syfes...

Skapa flashcards